Sjuttiosju- Velocipeder och positiv

Igår var min vän Cila och jag på sekelskiftesmarknad i Wadköping i Örebro. Det var riktigt mysigt och vi såg många av mina gamla favvisar från tidigare år. Bland annat mannen som spelar på sitt positiv!

Postivimannen in action!


Jag tog lite kort på den mysiga omgivningen med min nya superkamera!
Här är en av de många fantastiska gatlycktorna som finns över hela Wadköping.


Cila utanför den mysiga teaterladan!


Husen i Wadköping är galet fina. Man har flyttat dit massa gamla hus istället för att riva dem, så Wadköping är nog en av Sveriges mysigaste platser!!!


Här är mitt framtida hus!


En annan av mina favoriter är mannen med Velocipeden! Varje år tittar jag på hans uppvisning och lyssnar på hans lilla föreläsning om velocipeder och deras uppkomst.

Visst är han söt i sin hatt och frack! Och visst är velocipeden cool! Jag vill också ha en.


När vi var på väg från Wadköping för att ta bussen hem såg vi att en gycklare underhöll publiken. Vi bestämde oss för att stanna och titta lite och vad hittade vi då om inte veocipeden ståendes oövervakad vid en bänk! Vi övervägde att stjäla den, men bestämde att det kanske var bäst att bara ta ett kort på Cila och den.

Cila och jättecykeln! Ps. Det är min fantastiska vantar som Cila har på sig! Ds.


Tack och hej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0