Sjuttiofyra- Stuff

Jag vet att jag inte är så bra på det här med att uppräthålla bloggen, men det kommer ju iaf ett inlägg lite då och då.

Jag vill nog mest säga att jag sörjer, och inte sörjer på samma gång, det faktum att jag om några dagar slutar på Malungs Folkhögskola. Det har varit en helt fantastisk tid, men jag är väldigt redo för något nytt! Jag ska dessutom börja se över möjligheterna att plugga utomlands. Jag börjar inse att det kommer ta tusen år om jag ska plugg och resa samtidigt och att det ultimata ju vore att plugga utomlands.
Jag skulle väldigt gärna vilja plugga i USA. Det känns som ett spännande land som jag ju aldrig har varit i, jag behöver heller inte lära mig ett nytt språk, vilket jag ju är på tok för lat för att göra.

Jag har förövrig precis köpt en visbok att skriva ner alla mina visor i. Jag funderade länge och hårt på att köpa en sån där molskinsbok som håller hela livet och är sjukt seriös, men eftersom min hjärna totalimploderade i bokaffären köpte jag istället en bok med texten "Fantasi är viktigare än kunskap" skriven på  framsidan.
När jag efter ca 15 minuter satt på ett av de två caféen i Malung, det av dem som faktiskt är mysigt, slog det mig vad jag just hade lagt 75 av mina pengar på och jag kunde inte annat än fundera på vad tusan jag tänkte! Jag tycker ju inte ens så! Fantasi i all ära, men kunskap är ju makt för tusan! Nu känner jag mig enbart som en klyschig idiot, men samtidigt tänker jag att detta kan vara ännu ett steg i riktningen mot total självdistans!

Nej nu ska jag fan gilra Starkid lite mer. Jag öär obehaglig på det sättet.

Adios!
Fröken Tvättbjörn

Kommentarer
Postat av: Kajsa

du får göra en egen framsida! sånt är ju kul :)



USA låter grymt förresten!

2011-05-24 @ 22:41:51
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com
Postat av: Kajsa

du får göra en egen framsida, kul ju! och blir fint



USA låter grymt förresten!

2011-05-24 @ 22:44:24
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0