Sjuttiotvå- Ännu ett år är till enda

Tja, fast nu har det ju gått snart en vecka, men det är aldrig för sent att uppdatera sin blogg om vad som har hänt, och var som kanske förändras tills nästa år.

I år känner jag verkligen att jag har haft tid att fundera över saker. Över mig själv, över mina valmöjligheter i livet, över folk i min omgivning... Jag har kommit fram till att det inte är det minsta fel att vara lite självisk ibland.
Jag behöver faktiskt inte ta hand om alla andra! Och jag har ingen lust att göra det heller!
Så länge jag kan minnas har jag lyssnat på vad andra har sagt och tagit det som min sanning. Jag har låtit folk trampa på mig utan att säga ifrån. Jag har varit på tok för snäll och hänsynsfull mot andra när jag borde ha tänkt på mitt eget välbefinnande.
Men nytt för i år: Jag skapar mina egna regler!(Oj, vad klyschigt det där lät!) Jag orkar inte lyssna mer på andra människor! Det är ju självklart att jag inte tänker stoppa fingrarna i öronen och tralla högt så fort någon har en annan syn på livet än mig, men kommer inte böja mig för andras synsätt. Det gjorde jag ju för guds skull i drygt 4 år! (Hur var det nu? Skulle man säga allt man tycker och tänker på nätet?)
Jag tror att det jag försöker säga är: Jag orkar inte med flera människor som "har insett sanningen om hur allt egentligen ligger till", och som med tålamod väntar på att resten av oss ska fatta. Jag är rätt trött på den jargonen!

Saker jag tänker göra annorlunda iår:

Säga nej när jag faktiskt inte vill, och se till att folk respekterar det!
Inte ta massa bullcrap från folk.
Planera min tid bättre.
Inte umgås med människor där sällskapet är mer smärta än hjärta, höhö. Self five!

God natt!
/En mycket beslutsam Fröken Tvättbjörn

Kommentarer
Postat av: Kajsa

vad gullig du är! ska se vad jag kan göra :)

2011-02-22 @ 18:27:20
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0