Fyrtiofem

Gud vad jobbigt. Jag insåg just att sista ansökningsdagen för två av kurserna jag ska söka går är imorgon. Men ansökningar som kommer in efter blir ändå behandlade, bara i en senare omgång, så jag har chans att komma in, men chansen att jag kommer in på smide är rätt liten tyvärr. Jag hade inbillat mig att sista ansökan var 5:e maj på alla skolorna jag ska söka>.< Dumt!

Jag hade iaf en jättetrevlig helg! Jag är inte mycket för boffer, eller jag trodde inte att jag var det snarare, men det visa dig vara guld värt:D
Kalle är oerhört sneaky och lyckades få både Nina och mig att vara med och boffra tillslut, jag lite mer glad i det än vad Nina var. Nu har jag härlig träningsvärk i hela kroppen! Jag tror boffer är den bästa träningsformen som finns, det och improviserad polska!
Efter en dag av boffrande satte vi oss på Svarta Galtens värdshus och sjöng sånger och hade det mysigt, sen fick jag dansa lite polska, vilket jag aldrig har gjort förr. Det var superkul och min danspartner, Martin, var väldans trevlig. Lite svårt med fotarbetet bara, men jag fick tips på hur man fuskar, så det gjorde inget.
Sen satt vi framför brasan och pratade och jag fick chansen att värma mina fötter som hade varit fångna i blöta skor hela dagen.
Vi åkte hem under natten sen. Det var bara vi som hade velat stanna som åkte hem och den som prompt hade sagt sig vägra stanna som faktiskt stannade kvar. Väldigt själviskt och omoget, men jag orkar inte riktigt bry mig längre.

Mica lovade iaf under helgen att hon och jag ska på överlevnadshelg nån gång, vilket ska bli underbart! Jag har alltid velat lära mig, och Mica har pysslat med sånt sen hon var en lite plutt!
Så kollade jag runt lite på skolor också, och insåg att min danspartner Martin var en av lärarna på en kurs som jag har övervägt att söka:D Människa Natur och Teknik på Bäckedals folkhögskola. Världen är bra liten!
Det är nog en kurs jag söker om några år, bara för att ge mig själv en pressent.

Men nu ska jag dricka varm, kryddad cider som min mor har gjort.
Ha en trevlig kväll, världen!

/Tusen mysiga eldkramar önskar Fröken Tvättbjörn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0