Fyrtioåtta

Känner mig lite omotiverad att skriva något här just nu. Det händer inte allt för mycket, eller så är det just det som det göra. Jag vet inte riktigt... Har skrivit in mig i jobbgarantin och ska på första mötet imorron, så inom en framtid kan jag kanske få pengar och det vore ju inte helt fel.
Har börjat nålbinda på riktigt nu när jag faktiskt kan. Har precis börjat nålbinda en mössa som förhoppningsvis inte blir för liten, vilket det lutar mot just nu, som jag tänker försöka ha på mig på Domen över Hjorvard i slutet av månaden. Vi har även beställt tyg så vi kan sy vikingakläder, det blir nog fint.

Nina och jag gick till Nidingbane för att titta på saker till föreningen. Jag hittade en liten västa för 50 kr som jag köpte. Jag tror jag ska försöka få tag på lite skinn så jag kan göra mig en lite större väska att ha i bältet. Orkar inte ha axelväska längre, det blir så svårt när jag måste fly:D

Ska iaf ha en orange underklänning på Domen och en gul hängsleklänning över. Det kommer bli sypersnuggt tror jag! Önskar jag hade ett par bra lajvskor, men det får bli i framtiden...

Nu tänker jag fortsätta nålbinda! Har fått en beställning på ett par handledsvärmare, så kommer jag eventuellt få in en till beställning i nästa vecka. Jag hoppas! Pengar är gött!
Vad tycker ni är ett rimligt pris för ett par handledsvärmare? Jag tänkte ta 80 kr/st om man köper ett par, men om man bara ska ha en kostar det 100. Är det på tok för billigt? Det tar ju trots allt några timmar att göra ett par, och garnet kostar lite... Jag är villrådig!

Tills vidare!
/Fröken Tvättbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0