Tjugosex- Gott och blandat!

Nu till en viktig fråga här i livet.
Ska jag köpa nålbindningsnålar i äppelträ eller gullregn? De kostar exakt lika mycket, men äppelträ är lite mörkare, och jag är ju ett stort fan av mörkt trä.
Gullregn finns bara i 10-12 cm, medan äppelträ finns i 8-10 och 10-12.
Eftersom jag inte vet så mycket om nålbindning egentligen så vet jag inte hur nållängden spelar in på själva binderiet och om det därför är bättre att ha längre eller kortare nålar... Klurigt det här!

När jag har blivit tillräkligt duktig har jag planerat att göra lite beställningsjobb, ifall det  finns något intresse.
Det bra med nålbindning är ju att det är oki att ha på lajv, och att man därför kan ha nålbundna vantar om man åker när det är lite kyligare ute. Jag ska iaf göra mig ett riktigt fint par i naturvitt som jag tänker stoltsera med på lajv! Så skulle jag vilja göra ett par "tre-finger"-vantar. Dom ser tossiga ut men är väldigt tidsenliga!


Imorron kommer bästis hit. Det var ett bra tag sen vi sågs senaste, och jag måste medge att jag är lite nervös. Det finns fortfarande mönster som behöver brytas. Saker som var så självklara för bara några månader sedan, men som inte är oki längre. Det känns lite konstigt när man automatiskt vill göra något, men så kommer man på sig mitt i rörelsen och inser att så här ska jag ju inte göra!
Jag är glad att vi inte är ett par längre, för jag vet att vi kan vara vänner för alltid eftersom vi avslutade i tid. Och jag längtar inte tillbaka till ett förhållande med honom, men jag saknar verkligen att ha någon att kura ihop sig med. Någon att älska, som måste stå ut med mina långa utläggningar om absolut ingenting. Nån som jag får pussa på hur mycket jag vill och som måste gilla mitt äppelmos.
Jag saknar känslan av att älska någon så att hjärtat nästan spricker och att bli fånigt glad över att vara i samma rum som denne någon. Jag klarar mig absolut utan en pojkvän, det är bara det att det finns så mycket kärlek i mig som vill ut och riktas mot någon.
Aja, nog om det. Innan det blir fånigt!

Nu ska här städas!
/En glad Tvättbjörn!

Kommentarer
Postat av: Yvonne Diana

Hur ser egentligen nålbundna saker ut? nyfiken

2010-03-22 @ 23:21:05
URL: http://yvonnediana.blogspot.com
Postat av: Fröken Tvättbjörn

Jag kan försöka ta en bild imorron och lägga upp. Jag vet inte om du har sett mina vantar, dom är nålbundna. Det är lite som stickning fast finare och mycket mer slitstarkt. Blir väldigt tätt och skönt.

2010-03-23 @ 00:33:47
URL: http://frokentvattbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0