Tjugonio

Idag har jag haft en jättefin dag, trots att det var mulet och småregnade på mig.
Jag hängde med min käre vän Ingrid som jag har kännt i 20 år! Det är inte illa det!
Vi träffades på dagis och vi blev bästisar direkt. Vi brukade vara hemma hos henne och leka lekar i deras källare, eller spela något av deras många, underbara spel. En favvolek var att fylla upp alla handfat i huset med vatten och sedan lägga i frigolit saker, såna som man har när man packar ner saker i lådor. När man hade fyllt upp med vatten och frigolit var leken över och man gick och gjorde något annat.
Jag var alltid avundsjuk på att Ingrid hade så roliga leksaker, när sanningen nog var att hon inte hade allt för mycket leksaker, utan att hon gjorde leksaker själv. Hon gjorde akvarium av gamla plastburkar där hon klistrade fast pappersfiskar på kanterna så att det såg ut som om de simmade, sen matade hon dem med papperskonfetti.
Hon hade alltid coola kläder till sina Barbie-dockor, för hon gjorde alla kläder själv. Hon klippte och häftade.
Men jag minns särskilt när man var på kalas hos Ingrid. Då fick man leka mus och råtta i den gigantiska labyrinten som hennes pappa gjorde av wellpapp. Henne bröder var katter och jagade oss, och vi var de små mössen. Jag var så avundsjuk på den labyrinten. Ingrids kalas var alltid de bästa!

När vi träffas nu för tiden snackar vi mest skit. Men det är också väldigt trevligt, och jag tror inte att jag skulle uppskatta labyrinten lika mycket idag. Jag skulle nog mest tycka att det gjorde ont att krypa runt på knä...

Idag har jag även lagt in sill. Väldigt husmorigt av mig! Eventuella frierier mottages via mail.
Ingrid tyckte att jag skulle undersöka möjligheten att bli syslöjdslärare. Jag överväger att kolla!

Nattis!
/En trött Fröken Tvättbjörn

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken fantastisk lek!

2010-04-06 @ 23:08:52
Postat av: Fröken Tvättbjörn

Haha i know! Ingrid var bäst på att hitta på lekar!

2010-04-08 @ 01:22:35
URL: http://frokentvattbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0