Tjugo- Feminist, inte separatist!

Så, nu kommer jag officielt ut på internet som feminist, men jag måste då också förtydliga att jag INTE är separatist. Jag tror helt enkelt inte på det här med att vi ska särbehandla andra på grund av deras kön, och det är därför jag är feminist. Detta gör även att jag bli lite upprörd när jag hör andra feminister tala om att de är för separatism.
Jag blev feminist för att jag var så sjukt  trött på att se orättvisan som uppkommer när man särbehandla på grund av kön. Jag gillar inte när folk inte tror att jag klarar av en viss sak för att jag är tjej, eller att jag inte skulle vara lika smart eller ha åsikter som är lika viktiga.
För mig är feminism att försöka förändra dessa orättvisor. Att se att dom finns där, och sen försöka få bort dom, inte att bygga ny genom att göra samma sak mot någon annan!

Det känns jobbigt att jag ska dömmas på förhand just på grund av att det finns separatister inom feminismen. Jag är inte sån, och det är väldigt få feminister, iaf som jag känner, som är det.

Det här blev ett lite osammanhängande inlägg kanske, men jag är lite upprörd och ville bara skriva av mig.


Feminist- inte separatist!!!!
/Fröken Tvättbjörn- Stolt feminist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0