Femtiofyra- Tedelmidsmarknad!

Idag var första dagen av två av Örebros Medeltidsmarknad. Det här var första året jag gick dit i medeltidskläder, och allt blir så himlans mycket mysigare om man har kläderna! Folk ler mot en, man är välkommen in i gemenskapen på ett helt annat sätt.
Jag köpte ett superfint(i min mening) halsband med älgtänder. Jag har undrat länge om det finns något som kan trumfa min kråkfot, och idag hittade jag det! Supersnajdigt är det!
Så såg vi massa gyckel. Vi kom precis samtidigt som TRiX rundade av sitt första nummer, så vi vandrade vidare lite och hittade den supergalna mannen som saknar lite tänder på andra sidan marknaden. Jag minns bara att han är helt galen, och jag kommer aldrig ihåg hur sjukt bra han är på jonglering. Han är totalt galen, och jättebra. Och han ser ut som en rabiesmittad varulv typ. Om Marica tog någon bild på honom kanske jag kan slänga upp en här lite senare. Han var iaf sjukt rolig!
Sen blev det historielektion med TRiX. Martin och Klinga körde "En gycklarhistoria", eller vad den nu hette. Jag tror vi vuxna hade roligast, särskilt jag, Mica och Jessica eftersom vi blev deras "offer". Jag blev vääääldigt nedstänkt med vatten när Klingan skulle kristna mig, så nu är jag frikyrklig! Tänka sig! Det hade varit jättekul om någon av oss hade kommit på tanken att bjuda med dem på lajvar-picnicen vi hade, men vi glömde som sagt...
Allt som allt har det varit en toppendag, trots värmen och min dumma visdomstand. Hoppas den slutar muppa sig innan onsdag, orka ha ont på jobbet!

Men nu ska jag sova så jag orkar upp till en till dag i medeltiden!

P.S. Stine följer med till Visby trots allt! Hon blev så medeltidsmysglad av att vara på marknaden så hon åker med! Woho! Superfyran är på G! D.S.

Hoppas ni alla har en underbar medeltidssommar!
/En trött och underbart glad Fröken Tvättbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0