Sextiotvå- Lush, men nya kärlek

Idag(Fast egentligen igår kväll) fick jag hem mitt paket från Lush(www.lush.se) som innehöll den underbar shampootkakan Squeaky Green och nu sitter jag här med nytvättat hår som luktar gott som aldrig förr!

Eftersom det var första gången jag använde en schapookaka trodde jag inte riktigt på instruktionen(Jag har heller aldrig användt så lite vanligt shampoo som är rekomenderat) så jag körde lite mer än bara tre varv runt huvudet, som det står i instruktionen, men jag kunde lungt ha litat på instruktionen!
Den löddrade rikitigt bra! Jag tror den kommer funka superduper ihop med mina dreads som jag får gjorde imorgon av en tjej som heter Lisa i Norrköping. Så imorgon bär det av mot en ny frisyr som jag aldrig förr har haft.
Många av mina vänner har ifrågasatt varför jag skulle vilja "förstöra" mitt fina lockiga hår.  Iband har jag hållit med dem och undrat om jag är lite dum i huvudet som byter frisyr när jag för en gång skull är nöjd med det som gener har gett mig, men sen kommer jag på hur irriterad jag blir när jag får håret i ansiktet, och hur jag kan se mig själv som en tjej med dreads. Jag har verkligen velat ha dreads ett bra tag, sen första gången jag satte i låtsasdreads egentligen, men aldrig vågat ta steget, men nu tusan gäller det!
Jag tänkte sno lite av Lisas show off-bilder efter helgen och lägga upp på bloggen så att eventuella läsar kan få se hur det blev. Det blir, hör och häpna, de första bilderna på mig på bloggen! Späääännande vaaa?

Men nu ska jag påbörja Operation Ärmar och fixa till ärmarna på klänningen så att jag är ett steg närmare en klar Visbyklänning. Önska mig lycka till för jag har aldrig gjort en sån här klänning förr!

/En peppad Fröken Tvättbjörn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0