Sextioett- Kolmården


Idag var jag på Kolmården. Det var första gången sen jag var typ 5 år och det var första gången som vuxen som alla djur inte har legat och sovit när jag har varit på djurpark.
Jag blev helt kär i surikaterna! Jag vet fortfarande inte skillnaden på surikater och lemurer, men det gör inget, båda är ju söta som gröt!
Tyvärr hade de inga älgar, som är mitt absoluta favvisdjur, men det hade å andra sidan jättemarsvin! Det måste vara ett av världens sötaste djur. Helt underbara. (Inte min bild)

Det var massa barn överallt och jag trampade på säkert 10 stycken men varken barnen eller föräldrarna verkade bry sig särskilt mycket. Det var nästan lika mycket barn som det var getingar. Vi hittade en jättekonstig backe där det låg massa döda getingar på marken så satt det massa levande på marken och åt de döda, så vi passade på att trampa ihjäl kanske 5 getingar var. Det kändes som ett gott dagsverk!

Men nu måste jag fortsätta paniksy på min klänning. Den ska helt vara helt klar på onsdag för på torsdag åker jag till den kungliga hufvudstaden för att hjälpa Adde sy klart sina kläder innan vi drar till Visby.
Jag var jätteduktig inatt och sydde klart mina 50 knappar. När jag var klar med det ville jag kolla hur det skulle se ut med de fina knapparna som jag gjort så jag la alla på klänningen. Det får plats 26 st på framsidan av klänninge, vilket betyder att jag antagligen har gjort på tok för många knappar, men hellre för många än för få!
Det som är kvar på klänningen nu är:
  • Nåla ihop och sy ihop ärmarna.
  • Bestämma hur stor avstånd det ska vara mellan knapparna.
  • Sy fast knapparna
  • På något sätt lyckas med att göra knapphål.
Den sista punkten är den som stressad mig mest, eftersom jag inte minns riktigt hur Långe gjorde knapphålsstygn och att jag inte riktigt förstod hur jag skulle göra nåt på maskin. Men det löser sig säkert... på något sätt...

Men nu: Tvinga min käre mor att hjälpa mig med ärmarn, sen: försöka göra iordning knappsakerna!

Önska mig lycka till!
/Fröken Tvättbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0