Femtionio- Dröm

Kära bloggen, förslåt att jag inte har bloggat på ett tag, men jag har inte riktigt orkat eller haft något att säga. Men jag tänkte att jag iaf kan skriva ner en jättekonstigt dröm jag hade här om natten.
Som jag redan har sagt har jag kommit in på, och tackat ja till, Malung folkhögskola. I drömmen var jag och tittade på skolan, och den var helt underbar. Det fanns ett gym och en 25 metersbassäng. Allt var helt perfekt. Men efter ett tag började jag se att vissa elever var jättekonstiga, och vissa av lärarna också. Sen insåg jag att en av lärarna som var jättegammal och hade långt, grått skägg var en superond trollkarl som hade förtrollat eleverna så att de gjorde allt vad han sa. Det var jätteläskigt, och jag satt i drömmen och övervägde om jag kanske kunde gå där i ett år trots att eleverna var galna och lärarna asonda.
Jag tror inte jag hann komma fram till något innan det knackades på dörren och jag vaknade. Hoppas det inte händer i verkligheten, men gym och bassäng får de gärna ha!

Nu ska jag jobba min sista dag här på trädgårdscaféet, sen ska jag hem och semestra!

/Fröken Tvättbjörn

Kommentarer
Postat av: Kajsa

jag drömde att karro var Hogwarts en gång, och jag var Harry Potter jagad av Voldemort

2010-07-22 @ 14:19:01
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com
Postat av: Fröken Tvättbjörn

Aaw, Kajsa Potter!

2010-07-23 @ 17:30:51
URL: http://frokentvattbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0