Fjorton

Idag har jag sorterat kläder ut min garderob. Det går ganska bra, men varför har jag så mycket skit?
Varför har jag kläder som är fula som stryk och som jag enbart använder hemma för att dom är sköna? Jag borde ju slänga allt sånt och ha typ kanske 2 "ha hemma och vara bekväma"-tröjor istället för en hel garderob med såna. I don't get myself!
Men nu ska lita gamla, fula grejor ut för att göra plats för allt nytt! Det enda problemet är ju att mitt nya har väldigt gloomy-iga färger, ala "grå himmel"-färg och andra liknande färger. Jag vill ju vara färgglad! Jag vill vara som Felix som kombinerar färger på roliga och fina sätt! Jag är trött på att ha deprimerande färger.
Jag målade på rött nagellask igår och insåg att det inte är jag alls! Jag är mer en blå eller råsa tjej. Jag vill ha färger som är söta och glada, inte seriösa. Rött är seriöst!
När(läs "om") jag får pengar ska jag försöka köpa mig lite färgglada saker. Men jag tror det kommer komma av sig självt nu när jag går ner i vikt. Då vill man inte dölja sin kropp lika mycket och kan tänka sig att ha på sig annat än svart och grått.
Om någon undrar så vägde jag mig i morde och hade gått ner 9,1 kg. Det känns väldigt bra på minder än 6 veckor. Till nästa fredag ska det vara minst -10 kg. Det har jag bestämt och jag ska nå dit!
Jag börjar redan tycka mer om min kropp och jag känner mig faktiskt lättare. Allt går lite lättare helt enkelt!
Men nu måste jag fortsätta städa! Allt ska ut så att nya tapeter kan komma in!


Tills vidare!
Kramkalas
/Fröken Tvättbjörn

Kommentarer
Postat av: Kajsa

fint! :)

jag vill ha på mig mina blommiga klänningar, men jag vågar inte i sverige :(

2010-02-24 @ 00:15:09
URL: http://kajsalicious.blogg.se/
Postat av: Fröken Tvättbjörn

Varför inte? Blommigt är väl fint i sverige också? Jag vill ha blommigt i sommar ju!

2010-02-25 @ 17:25:15
URL: http://frokentvattbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0