Sextiosju- Barnsligheter

Jag förstår att folk har väldigt olika åsikter om kungafamiljen, själv har jag inget emot dem, så sjävlklart tyckte jag det var jättefint när det skulle vara en stor folkfest i Örebro och att royalisterna och republikanerna skulle ha en kväll tillsammans... Jag var väldigt naiv! Min mor förklarade för mig idag var det egentligen var som hade hänt och jag blev så himlans besviken! Jag trodde att folk var vuxna och kunde acceptera att alla inte tycker lika, men att verkligen försöka stoppa ett jubileum för att kungen är med känns oerhört barnsligt.
De som annordnade den här folkfesten bokade stortorget direkt de fick veta att det skulle vara ett jobileum bara för att hindra att kungen och co skulle kunna vara där. Det tycker jag känns väldigt småaktigt, men så kom jag att tänka på en vän från gymnasiet(som är med och arrar det hela) som är väldigt polisikt engagerad och som beter dig på precis det sättet. Om folk tycker annorlunda än honom, då beter han sig som ett barn och vägrar acceptera andra människors rätt att tycka annorlunda. Helt plöstligt var jag inte lika förvånad längre och blev väldigt påmind om varför jag inte är politiskt aktiv. Jag skulle helt enkelt aldrig orka med all bullshit!

Nä, det här blev jag riktigt less på! Besviken till tusen, så jag sket i att åka.

/En trött Fröken Tvättbjörn

Kommentarer
Postat av: Kajsa

fast det var ju ingen som skulle stoppa den andra, varsin fest, varsitt torg

2010-08-22 @ 19:24:03
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com
Postat av: Fröken Tvättbjörn

Mjo, fast anledningen var ju att de inte ville att royalisterna skulle få ha sitt alls, så då tog de det torget som egentligen var tänkt för jubileet.

2010-08-22 @ 21:20:23
URL: http://frokentvattbjorn.blogg.se/
Postat av: Kajsa

nä, vi var på våghustorget, ingen var på stortotget

2010-08-23 @ 12:38:42
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0