Sextiosex- Ett uttjatat tema

Ja, jag vet att det är ett lite uttjatat tema på min blogg just nu, men jag kan inte annat än undra om jag sänder ut några signaler som säger: "Du behöver aldrig hålla det du lovat mig. Jag gillar att bli besviken!"
För nu har det hänt igen! Det hände ju under medeltidsveckan, och nu, en halv vecka efter så händer det igen!
Jag sitter i en styrelse för en lajv och rollspelas-förening och jag var jätteduktig och letade runt efter massa bidrag så att vi skulle kunna behålla vår lokal eftersom vissa i styrelsen ville det trots att vi inte hade råd. Jag lyckades iaf få ner årshyran från 50 000 till 18 000 vilket många skulle hålla med om är riktigt bra! Det fanns ett bodrag från kommunen som jag inte skulle ha tid att söka eftersom jag skulle till mtv alltså frågade jag om det fanns någon i styrelsen som kunde tänka sig att göra det, och självklart säger en av de som man inte riktigt borde lita helt på att denne kan göra det.
"Bra!" tänker jag och tänker att jag har en grej mindre att oroa mig för.
Igår frågade jag personen i fråga om hon hade sökt bidraget, men det hade hon glömt... Och då är hon ändå en av de som verkligen ville ha kvar lokalen kosta vad det kosta ville!
Jag ser verkligen fram emot årsmötet när vi ska välja en ny styrelse... jag ska kämpa som tusan för att vi får en ny styrelseordförande och att vissa människor helt enkelt inte är med i styrelsen längre då de är totalt överflödiga och inte gör ett dyft för föreningen och föreningens bästa!

Men nu ska jag iväg och äta grekis mat och fira min kusin, sen kommer kungen!
/Fröken Tvättbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0