Trettiotre- Kramar

Istället för att göra det jag ska satt och och tänkte på kramar. Jag är en ganska överanalyserande människa till naturen, och jag är inte jättebra med kroppskontakt. Jag tycker det kan vara lite läskigt, särskilt om jag inte känner personen så bra. Jag antar att mina kramar inte blir bäst pga att jag just överanalyserar kramen och att den jag kramar kanske känner av att jag blir lite illa till mods. Men så kom jag på vad som egentligen förstör en bra kram! Det är när den ena parten bestämmer sig för att den ska ha ena armen över och andra under, om ni förstår hur jag menar.
Kajsa göra detta hela tiden, vilket gör att jag, som är 10 cm längre, måste böja mig på ett konstigt sätt vilket i sin tur gör att våra bröst trycks ihop mot varandra. Detta gör att kramen blir lite konstig och inte så kärleksfull, utan snarare som att en gammal gubbe ska krama en ung tjej men inte vill komma för nära. Jag försöker därför tvinga kajsa att inse att hon är den korte och alltså borde ha armarna under mina. När hon går med på det så blir kramen jättemysig och det känns mer som om kramen faktiskt uttrycker hur mycket jag tycker om henne.
Det här kanske låter jättekonstigt, men som sagt jag analyserar mycket. Helst allt!

Mitt mål för året är helt klart att bli bättre på kroppskontakt. Jag ska försöka öva bort att rodna varje gång en kille rör vid mig, det är ju ganska pinigt att bli högröd för sådant, men jag tror att det är att min kropp blir lite chokad. Jag rodnade tom när Kajsas syster kramade Stine och mig hej då på påskmiddagen. Jag var helt enkelt inte beredd!
Jag måste helt enkelt lära mig! Jag vill ju så gärna kramas, men jag vet inte riktigt hur alltid. Jättefånigt!

Krama mig!
/Fröken Tvättbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0