Trettiosex- Lajv i Örebro- Gruppen

Det här var nog den roligaste "Same"-träffen hittills! (Jessikas, tjejen vi är hos, grannar undrade varför hon hade massa samer i sin lägenhet.)
Vi sjöng visor, vilket var väldigt mysigt, men inte särskilt kul för min stackars sjuka hals. Sen dansade vi! Vi dansade några av danserna som jag missade under Prolog, eftersom jag mådde så dåligt just då. Det var helt sjukt roligt att dansa! Jag fick vara man och skrapa som en riktigt hingst i marken, samt lyfta runt på tjejer, även kallat: Kast med liten kvinna. Jag tror nog att det här med medeltida danser är något för mig! Sjuuukt roligt!
Vi bestämde även lite halvt att vi ska ha en stor medeltidspicknick där vi ska sjunga och dansa, och Kalle lovade även att vi ska få dansa lite under Krigshjärta<3Kastaria-helgen. Så jag hoppas att han håller sitt löfte nu, för det avgjorde ganska rejält för mig vad jag ska göra på valborg. Att får dansa(och sjunga) med massa trevliga lajvare och skaffa nya vänner låter ju lite mer lockande än att bara grilla och dricka lite vin. Det kan jag göra hela sommaren!
Nu gäller det bara för mig att sy mig ett par kläder att ha på mig, men jag funderar på om jag kanske kan sy en tunika eller något och bara ha över min relativit okejiga underklänning.
Jag tror jag har bestämt vad jag ska ha för kläder under visby iaf! Jag ska sy en puffärmad underklänning och en överklänning utan ärmar. Funderar på att gör överklänningen tvåfärgad, för det är ju rätt så rejält snyggt!

Det enda som tynger mina tankar just nu, förutom magen som kurrar, är att jag desperat behöver ett jobb över sommaren. Det finns ju ingen chans för mig att klara mig i visby utan pengar. Förra året blev lite tråkigt eftersom jag bara hade 2000 att spender. Det innebar att jag inte kunde köpa en flöjt, vilket jag ville, eller gå på särskilt många saker på kvällstid. Jag hade dock råd med ett par jättefina och superbra jongleringsbollar, men jag känner att jag inte är så bra som jag borde vara efter att ha ägt dem i ett halvår. Jag måste helt enkelt börja öva mer, samt öva på mina poi. Det är ju rent ut sagt pinsamt att jag inte har lärt mig poia när jag har haft dem i ca 3 år. PINSAMT! Jag måste lära mig, även om jag är mer intresserad av stav, samt att jonglera med eldbollar, trots att det gör ont.
Jag vill hittat någon snäll tjej, helst, att gyckla med. Det vore så kul att ha en liten egen grupp som man kan uppträda med. Jag inbillar mig ju självklart inte att vi kommer vara världens bästa och kunna konkurera med de redan existerande grupperna, men det behövs fan i mig fler All Girls-gycklargrupper!
Feministen i mig har lite svårt att tygla sig ibland och blir lite sur när saker inte riktigt är jämnt. Men nu ska jag inte skriva ett långt, argt inlägg om orättvisor inom medeltidsvärlden:D Det får bli ett annant inlägg.
Hur kommer det sig att man alltid får mest inspiration att skriva mitt i natten? Har skrivit alla mina personliga brev till olika linjer mitt i natten och varit väldigt nöjd med dem i efterhand. Jag är helt enkelt en nattmänniska. Men nu får jag sluta skriva, annars tar det aldrig slut! Jag är precis såhär i telefon också, så om vi nånsin pratar i telefon, säg till en kvart innan du egentligen behöver lägga på, så babblar jag på ett tag till, sen lägger jag på. Adde utvecklade den här teckniken under flera år och den fungerar... nästan alltid.


Nattis nu!
/En sjukt peppad och uppspelt Fröken Tvättbjörn!
Viva la Medeltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0