Fyrtiotvå- Sy

Det har varit en väldigt blandad dag idag! Den har tagit, och den har givit i en salig blandning.
Dagen började med ett besök hos tant Barnmorska som satte in en p-stav i mitt gäddhäng. Själva staven gjorde inte ont att sätta in, men bedövningen som kom innan gjorde rejält ont! Nu har bedövningen gått ur för flera timmar sedan, med det gör ändå förvånansvärt lite ont. Jag känner bara av den när jag kommer emot eller försöker ligga på den. Men nu är det gjort iaf, så nu slipper man ont och syndafloder varje månad i 3 år, och man slipper bli gravid, om det nu skulle komma ett tillfälle där det skulle kunna hända.

När jag kom hem tog jag det lite lungt, sen kom Mica över och vi började sy en underklänning till henne till lajven vi ska på i sommar. Det har gått riktigt bra, men på 7 timmar hann vi bara rita, klippa, kantsy och sy ihop två delar. Det som är kvar är: Fixa så att ärmarna sitter snyggt, fixa halsringningen, sy ihop hela klänningen och sen fålla skiten. Puh! Det tar längre tid än vad man tror, sånt där. Imorron bör klänningen bli klar. Vi ska sy på förmiddagen, sen ska jag åka och flytta lajvförrådet, sen ska jag tillbaka hem och sy ännu mer. Imorron BÖR klänning + mantel bli klara, och manteln har vi inte börjat med.
När det är klart ska vi sy en överklänning, och jag har hittat en perfekt! Tur bara att den inte behöver vara perfekt tills på valborg, utan bara sitta ihop.
Sen ska vi sy en underklänning till mig, plus en överklänning/tunika i ylle som jag ska ha på Domen över Hjorvard, som jag sedan ska sy om till en likadan som Micas, eftersom jag tycker att gruppen ska se enhetlig ut.
Det känns lite stressigt just nu, men vi har till på fredag på oss att sy, och jag tror att vi klarar det! Hoppas jag inte dör av stess bara!

Men nu ska jag försöka ta det lite lungt, och kanske ta mina mått så jag kan börja rita ut delarna till min klänning imorron. Att sy är verkligen ett slitgöra>.< När jag är klar med detta kan jag koppla av och kaaaanske börja fundera på kläder till Visby och hurvida jag ska anmäla mig som piga till Ödesväv.


God natt världen!
/En utmattad Fröken Tvättbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0