Fyrtiotre- Syjunta och öl.

Jag satt nya bokstavligt talat på nålar! Det ni! Det gjorde lite ont. Jag börde även in en nål ett par millimeter in i tummen. Det gjorde lite ondare!

Dag två av supersyjuntan är nu avklarad, med resor till tygaffärer som inte levde upp till mina drömmar samt lite MAX. Det blev lite strul med Micas klänning, så hon håller på att sy om den, medan alla delar till min är färdiga i sig, de behöver bara sys ihop, och ärmarna måste sättas fast, men är det klart. Jag har börjat sy min för hand efter att ha sicksackat kanterna. Det tar mycket längre tid, men det är mer rogivande.
Imorgon bör båda klänningarna bli klara, och vi bör ha hunnit klippa ut bitarna till minst en tunika/överklänning.
Behöver man kantsy Indisk bomull? Vore ju trevligt om man slapp det, eftersom det inte riktigt känns som ett tyg som repar sig, men vad vet jag?

Vi bestämde iaf att vi ska ta oss en öl när vi är klara, vilket förhoppningsvis är på torsdag. Annars tar vi oss en öl ändå och fortsätter på fredag innan vi åker. Vore ju skönt att ha lite fina kläder att ha på sig så jag slipper låna från lajvförrådet.
Men nu är jag dödstrött och tänker kanske sova... eller sy lite till. Och kanske äta lite mer paj.

God afton, kära cybervänner!
/En utmattadare Fröken Tvättbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0