Fyrtioett- Volodja

Åååh gud! Jag är fortfarande helt uppe i gasen!
Ikväll har jag varit på konsert med ett av mina absoluta favoritband, Volodja, som tolkar den ryska skådespelaren och poeten Wysotskij(stavning?). Det var helt underbart!
Vi satt nästa längst fram, men det satt inga framför oss så det var nästan längst fram! Jag satt och hoppade på stolen och dansade och sjöng med i alla låtar jag kunde, men inte så det störde andra. Och efter låtarna "woho"-ade jag och Nina och man såg hur bandets ansikten sken upp! Det var underbart!
När de hade gått av scenen och vi hade klappat in dem igen så skulle de köra ett extranummer och de hann nästan säga klart meningen: "Det går ju bra att önska en låt." innan Nina och jag, i kör, skrek: "Formuleringen!", som enligt mig är en av deras bästa låtar.
De skrattade lite och undrade om vi hade  blivit mutade under pausen att säga den låten, sen spelade de och jag sitt-dansade allt jag kunde!

I pausen gick jag och skulle köpa deras nya skiva, samt betala för de två skivorna som jag fick förra gångern de var i örebro, för 2 år sedan, men som jag inte hade kunnat betala eftersom deras konto inte funkar. De blev väldigt glada och tyckte jag var så fin och ärlig så jag FICK deras liveskiva^^ Total lycka! Och jag fick skivorna singerade!
Denna gången var det Anders Wejdin som spelade kontrabas. Han är ju trots allt den riktiga basisten i bandet, men vi blev lite besvikna att det inte var Rasmus Blank, för han ser ju ut som en jättesöt docka. Men nu har jag å andra sidan bådas autografer^^

När spelningen var slut kom Jonas Lundberg, som spelar i mitt andra favvoband "Räfven", fram till oss och tackade oss för att vi hade varit så peppade under konserten. Han tyckte det var jättekul att vi var så glada. Så var jag ju tvungen att fråga om inte Räfven skulle spela i örebro snart, och då sa han att de vill, men inte hittat någonstans att spela. Jag förslog Björnstugan, vilket ju skulle passa bra. "Räfven på Björnstugan", det klingar fint!

Med andra ord var det en helt underbar kväll fylld av skratt och bra musik! Jag hoppas att jag inte har skrivit helt galet nu, men jag är helt endorfinhög och har lite svårt att kontrollera dingrarna och hjärnan just nu.

Hoppas ni hade en lika bra kväll som jag!
/En euforisk Fröken Tvättbjörn

Kommentarer
Postat av: Kajsa

det var bra!

2010-04-22 @ 23:40:04
Postat av: Kotte

Underbara band! Räfven är livet, fantastiskt att ha deras musik här nere i NZ. Känner Loke, fick bl.a sjunga duett med honom på Mtv 2008 ^^ Och hamnade på efterfest med Räfven i Eskilstuna, woho! Samt en roadtrip med TRiX kombinerat med Räfven ;P Galen tur. I sann galenskap-anda ^^

2010-04-25 @ 11:45:06
URL: http://kottekort.blogg.se/nz
Postat av: Fröken Tvättbjörn

Haha, jag avundas ditt liv mer och mer, Kotte! Vi kan byta liv en dag om du vill, så kan jag få lite spänning och du kan få lite... lugn?

2010-04-26 @ 21:49:13
URL: http://frokentvattbjorn.blogg.se/
Postat av: Kotte

Haha, ditt blir nog lika galet ;P Det kommer och går i perioder ^^

Ah, hade velat göra en sån roadtrip igen... Vi hamnade på avvägar, vid Hornborgarsjön på ett litet vandrarhem/galleri. En av Räfvarna kände ägaren. Så vi satt i vårsolen och blev bjudna på vegetarisk gryta och öl. Som tack för detta satte Räfvarna upp en liten kort spelning vid vägen, medan Trixarna gycklade. De enda som såg på var 5-6 vänner och en hel hög förvånade tran-turister som gled förbi i sina bilar :P

Och en syn som aldrig kommer lämna mig är när två halvnakna Trixare studsar vid vägen och svingar en roadkill-hare när Räfven susar förbi i sin bil...

2010-04-27 @ 11:59:54
URL: http://kottekort.blogg.se/nz
Postat av: Fröken Tvättbjörn

Hahaha, det låter som världens bästa roadtrip, och kanske lite som en dröm:D

När jag kan jonglera som en kung ska jag luffa runt i landet en sommar och försöka tjäna lite pengar på det. Synd bara att man har tråkiga vänner som inte vill följa med på såna äventyr!

2010-04-27 @ 22:37:00
URL: http://frokentvattbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0