Fyrtio- Bloggar

Det finns få saker som gör mig så glad och irriterad på samma gång, som att läsa en viss persons blogg.
Denna person är en föredetta klasskompis till mig som är både mytoman och en människa som är så läskigt dålig på att skriva, men som ändå har en dröm om att bli författare.
Visst, det är jättefint med drömmar, men vissa är helt enkelt inte realistiska!
Misstag som personen upprepade gånger gör är:
  • Att gör både utropstecken och frågetecken efter saker som varken är ett påstående eller en fråga.
  • Att skriva "vart" hela tiden. T.ex. "Sen vart det att gå till Ica."
  • Att stava väldigt många ord med dubbel-r. T.ex. "Vidarre".
  • Att istället för att skriva "och" sätta ut tecknet "&". Samt att inte sätta komma när han räknar upp saker, utan istället använda &-tecknet. Detta gör det hela väldigt jobbigt att läsa!
  • Att lägga upp hundra jävla bilder på sin hund som springer runt! Vem fan vill se ett inlägg på en meter med bilder på en ful liten hund?!
  • Kopiera in långa artiklar om olika djur i bloggen och sedan ta bort namnet på den som skrivit artikeln så att det verkar som om han själv har skrivit den. (Detta gjorde han även när vi gick i samma klass och lämnade in som sina arbeten...)

Eftersom jag inte tror att någon vill gå in på denna blogg och läsa så tänkte jag posta några av mina favoritcitat från senaste tiden!

Han beskriver i detalj vad som har hänt under "Svenska Hollywoodfruar" och jag förundras över hur väl man kan dressera djur nu för tiden!
"Dom bli fotade med av en bra fotograf & en ekorre när dom satt & myste på en filt ville en ekorre också vara med."

Varför skulle man vilja döpa hundens ena öga? Jag förstår inte! (Jag skrattar varje gång jag läser det här!)
"Jag började prata med ägaren, en ung tjej som heter Alice & som hade en liten Chinese med ett öga som heter Safir."

Andra saker som är störande med bloggen är att han konstant gör listor över vilka han har sms:at under dagen, precis vad han har ätit, och exakt vad han köpte på Ica idag.

Då kan man ju undra varför jag läser en blogg som jag uppenbarligen stör mig oerhört på. Svaret är enkelt: jag tycker om att plåga mig själv! Och citaten är ju dödsroliga!

God natt, världen!
/En sömnig Fröken Tvättbjörn

Kommentarer
Postat av: Kajsa

jag googlade ett av citaten och hittade bloggen, var jag hemsk nu?

2010-04-22 @ 12:17:11
Postat av: Fröken Tvättbjörn

Nää, det var egentligen bara jag som inte orkade länka:D

2010-04-22 @ 15:32:41
URL: http://frokentvattbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0