Sextiotre- Sluta ge mig råd!

Nu är dreadsen gjorda och jag är mycket nöjd! De blev riktigt fina och huvudet gör knappt ont längre. Jag är dock inte säker på hur länge jag kommer att dreads i hela håret. Det kliar lite i fingrarna att raka av några, men jag ska vänta ett tag med det.
Så här blev det i alla fall!


Men en sak som stör mig lite är alla råd man får från alla människor som alltid vet bäst om allt.
Tex så fick jag säkert 10 råd igår kväll av folk på pysselträffen om hur jag skulle sköta mina dreads. Om att jag inte fick låta dem vara blöta för då skulle de mögla på en sekund!
Tror folk ärligt att jag inte har läst på något innan jag skaffade dreads? Att jag behöver få förklarat för mig hur jag ska sköta varje liten detalj? Jag vet precis hur jag ska behandla mitt hår, och allt som behövs för att ha frächa och snygga dreads.
Folk som ska förklara saker för en som man redan vet det mesta om stör mig så oerhört mycket. Då jag redan har haft låtsasdreads i flera omgångar genom åren, vet jag att det gör ont, att det inte torkar på ett par timmar som med vanligt får samt att hårbotten kommer att klia. Och ja, jag är även medveten om att riktiga dreads och syntet inte är samma sak.
Och att folk sen ska förklara var jag hade kunnat gå för att få det gjort billigare. Varför skulle jag bry mig om den infon efter att jag har gjort dem? Och om jag inte gick dit från första börjar(det ligger mitt i stan, klart som tusan att jag vet vad det är för ställe!) så fanns det säkert en tanke bakom det!
STOP TELLIG ME THIS SHIT!!!! Gaah!
Ja, jag blir lite överarg och det kan bero på stress, men ibland får man vara arg!

Nu ska jag fortsätta med paniksyende och försöka räkna ut var knappjävlarna ska sitta.

Adjö för nu!
/Fröken Tvättbjörn

Kommentarer
Postat av: Kajsa

blev ju asabra iaf!

2010-08-04 @ 17:08:42
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com
Postat av: Fröken Tvättbjörn

Tack, men jag är fånig och saknar mitt gamla hår lite. Jag romantiserar...

2010-08-04 @ 17:56:45
URL: http://frokentvattbjorn.blogg.se/
Postat av: Kajsa

haha, jag med -det vaar ju inte så faarligt ändå, ganska fint faktiskt! (funderar på att tejpa tillbaka)

2010-08-05 @ 08:27:54
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com
Postat av: Fröken Tvättbjörn

Haha, jag tror det blir jättefult om du tejpar massor i håret!

2010-08-05 @ 21:18:54
URL: http://frokentvattbjorn.blogg.se/
Postat av: Otyget

SHIT snygga som peep

Mina börjar åka ur och se "fluffiga" ut och det kan bero på att jag inte använde vax. Så nu har jag skaffat vaxkakor man tydligen ska smälta och sedan palm rulla in i håret och hålla på med. Men jag tvekar: ska man verkligen BARA smälta vaxkakorna eller något mer? Det känns som att du har läst på mer än vad jag har så om du har svar och fler tips (och tid för detta) skicka det till [email protected] .

Hjälpa ett litet otyg i nöd? :)



Mvh och ta hand om dig - Otyg

2010-08-31 @ 23:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0